Onze werkwijze

1. Ondekt worden

Onze modellenscouts zijn altijd opzoek naar nieuw talent en scouten hiervoor door heel Nederland en op social-media. Het kan dus zomaar gebeuren dat je op straat wordt aangesproken en een kaartje krijgt of op social-media door ons wordt benaderd. Wanneer wij jou aanspreken vragen wij alleen om jouw naam en een e-mail adres waar wij jou op kunnen bereiken. Indien je jonger bent dan 18 jaar vragen wij altijd om de contactgegevens van je ouders. Alle verdere communicatie zoals het opvragen van foto's en persoonlijke gegevens en het inplannen van afspraken wordt altijd gedaan via ons officiële e-mail adres info@idmodelscouting.com.

2. Aanmeldformulier

Hoor jij vaak van andere dat je model moet worden of denk je er juist zelf regelmatig over na om je foto’s op te sturen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan komen wij graag in contact met jou! Meld jezelf bij ons aan via het aanmeldformulier en wanneer wij interesse hebben nemen wij gelijk contact met je op.

3. De juiste match

Wij werken alleen samen met betrouwbare, gerenommeerde modellenbureaus die een sterk internationaal netwerk hebben en waar wij het team persoonlijk van kennen. Deze hoge standaard hanteren wij ook bij de selectie van de talenten die wij aan deze bureaus voorstellen. Wij nodigen jou daarom eerst uit om bij ons langs te komen, zodat wij een goede indruk kunnen krijgen van jouw looks, persoonlijkheid en ambities. Ook maken wij tijdens dit gesprek enkele naturelle foto's en meten je maten op. Alleen met de juiste gegevens en foto's kunnen wij ons werk goed doen en jou voorstellen bij de modellenbureaus die goed bij jou passen. Indien de afstand te groot is om langs te komen voor een persoonlijke kennismaking, nemen wij telefonisch contact op om eventuele andere mogelijkheden te bespreken.

4. Kennismaking met het bureau

Wanneer één of meerdere bureaus op basis van ons voorstel interesse heeft om jou te ontmoeten, nemen zij contact met ons op om een kennismakingsgesprek met jou en je ouders in te plannen. Wanneer de afspraak definitief is ingepland, ontvang je van ons een afspraakbevestiging met hierbij een overzicht van de dingen waar je rekening mee moet houden. Tijdens dit gesprek maken jullie kennis met het team, worden er weer een aantal foto’s gemaakt en bespreken jullie eventuele vragen. Nadien hebben wij zowel met jou als met het bureau contact om te zien of er sprake is van een wederzijdse klik. Wanneer je via ons op gesprek gaat bij een modellenbureau is dit altijd kosteloos en vrijblijvend.

5. Plaatsing bij het bureau

Wanneer wij voor jou het perfecte modellenbureau hebben gevonden en jij officieel bent aangenomen, doen wij een stapje terug en geven het management over aan jouw nieuwe boekers. Uiteraard blijven wij graag regelmatig in contact met jou en je ouders en volgen het verloop van jouw carrière op de voet. Jouw succes is immers ons succes! Wij staan ook in dagelijks contact met de bureaus waar wij onze modellen plaatsen en sturen bij waar nodig.